2 Nisan 2013 Salı

Bi' sınav gider;bi' sınav gelir.


  Öğrencilerin geleceğini puan üzerinden hesaplayan bi' sistemle karşı karşıyayız.Sorun o sınav,bu sınav;şu puan,bu puan;o soru,bu soru;şu ders ya da o ders değil.Sorun Türkiye'nin eğitim sistemi.Bi' öğrencinin o derse karşı yeteneği yok diye düşük not alıyor.Cezalandırılıyor sanki.Bu bi' Edebiyat öğretmeninin Fizik öğretmenini aşağılaması gibi bi' şey.

  Avrupa'ya açıldık.Boğulma tehlikesi geçiriyoruz.Yüzme bilmeden suya atladık çünkü.Görünen köye kılavuz yazdık.Dış ilişkileri tutayım derken iç ilişkilerin ipini elden kaçırdık.Ona,buna,ufak işlere kanun koyduk.Fakat ortada kocaman bi' sorun var gözardı edilen.EĞİTİM.Avrupa'da eğitim Türkiye'deki gibi değil.Ee halk otobüsünden santrale obeziteden kadına şiddete kadar geldik.Ortada eğitimle alakalı gelişme yok.Sınavlar çoğalıyor.Biz çoğalmasını değil;kökten kalkmasını istiyoruz.Biz sınavsız,özgürce eğitim gören milletin birliğine girmek için mi bu kadar sınavdan geçiyoruz allasen?Onların bizden üstünlüğü ne?Hayatlarında test sorusu,ilkokul veya üniversite sınavları ya da dershane görmemeleri mi?Onların daha iyi elemanı olabilmek için bu kadar titiz davranılıyor?
  Küçük değişiklikler büyük faydalar sağlamaz.Amaç günü kurtarmak.Kendi olmazsa olmazlarını dayatarak öğrencilerin elinden eğitim özgürlüğünü alıyorlar.Eğitim bi' özgürlük ve haksa niçin kişi ne istiyorsa onu seçemiyor?Bunu bilmek zorundasın,diyor.Soralım abilere şu klişe soruyu:Kime veya neye göre?E diyecek ki bana göre.Sen de kimsin?E eğitim şeysi ben.Ünvanın dışında benden üstün olan yanın ne?Bu senin dayattıkların.Bu sizin kanununuz.Okumak isteyen bi' insana çık şu telli duvardan atla diyorsun.Niye kapıdan direkt,engebesiz gidemiyoruz.Bi' çare daha var tabi.Adam gidiyor özel üniversiteye,basıyor parasını.Oh ne ala memleket..Ne demek peki bu?

A) puan   B) para  C) Üniversite senin neyine la?

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...